OHC mootorid. Uue põlvkonna tehnoloogia

14 - 1 - OHC mootorid. Skeem. 

Lühend OHC tähendab “overhead camshaft“, mis inglise keelest tõlgituna on “ülal asetsev jaotusvõll“. Autoehituses asuvad OHC mootorid juba ammu juhtpositsioonil.

OHC-tüüpi mootoritel tõukavad jaotusvõlli nukid klappe vahetult klapitõukurite kaudu ning jõuülekannet väntvõllilt jaotusvõllile teostatakse enamasti keti või hammasrihma abil. Selline konstruktsioon lubab saavutada kogu gaasijaotussüsteemi optimaalset tööd – see on vastupidavam ja ei sisalda detaile, mis kaotavad jäikuse mootoripöörete järsul muutumisel või tõusul. OHC mootorid suudavad pöördeid koguda ja sama kiiresti ka alandada, mis lubab neil säilitada etteantud võimsust kõikuval koormusel. Võrreldes teist tüüpi jõuagregaatidega (SV, OHV) paistavad OHC-tüüpi mootorid silma efektiivsema tööga pöörete laias diapasoonis, säästlikkusega, kõrge töökindlusega, madala müratasemega ja mootori suure töövältusega.